23-03-2019 - Refugi Cap de Llauset per Rigüeño
23-03-2019 - Pic de Miques
24-03-2019

Esmorzem a les 6:30 i a les 7:20 baixem direcció nord, amb esquís sense pells (3 minuts) fins al fons del barranc. Posem pells i ganivetes, i amb neu molt dura, tirem en direcció al Vallibierna. Abans de les 8:00h ja ens toca el sol a l'esquena.
Fem alguns trams de punteria entre pedres, gespa, i en algun tram curt ens traiem els esquís. Sembla finals de maig (no ho ha dit ningú encara oi?). No veiem pràcticament ningú en tot el dia, malgrat el refugi estava força ple. Sembla que tothom està fent la volta de l'Aneto. Ningú va en direcció al Vallibierna. Arribem sota la pala del cim i manca molta neu. Intentem arribar amb esquís fins a dalt on comença l'aresta, però les últimes Maries són dretes i la neu i la traça està molt podrida. Ens traiem els esquís en mig de la pala o en un racó de pedres i acabem de pujar amb grampons fins on comença l'aresta.
Mentre ens agrupem, veiem tota l'aresta un 90% neta de neu. Amb grampons o sense? Un per l'altre ens fa mandra... que si es farà tard, que si la tornada és llarga... un parell van a mirar com està més endavant. Com a grup, no som excessivament ràpids. Al final fem mitja volta sense cim. Quedàvem 20 m de desnivell.
Tornem als esquís i fem els primers viratges amb neu podrida, que canvia ràpidament a neu primavera.
La baixada desfem el camí, sortejant pedres, però val a dir que molt maca i divertida.
Tornem a posar pells, a 5 minuts del refugi, on recuperem una petita bossa de roba, omplim la cantimplora, fem un mos i ens tornem a activar en direcció al Collado dels Estanyets (2520m). Fora pells i baixada guapa, per creuar l'altiplà amb un xus i una remada de campionat. A l'alçada del refugi lliure d'Anglios fem un xus fins a plantar-nos a peu de la collada de Rigüeño, que finalment fem a peu, per neu/pedres sense grampons i amb els esquís a l'esquena. També és pot fer amb pells, malgrat els últims metres no hi ha neu. Tornem a posar-nos els esquís als peus i seguim baixant esquivant petits trams de gespa i roques, sense problemes. Neu primavera per gaudir.
Ens traiem els esquís en el mateix punt on el dia abans ens els vam posar. Veiem l'evolució de l'espai, la neu a minvant molt en 24h. Carregem els esquís a l'esquena i en mitja hora de baixada alegre pel bosc, tornem als cotxes (N-230) on fem un pic-nic al sol.
Fantàstic cap de setmana. La vall de Rigüeño és solitària, cansada però molt maca!
Malgrat estem a finals de març, sembla que sigui finals de maig. S'ha d'aprofitar!
+870m positius i -1847m negatius.
9 esquiadors del Grup Pelldefoca del Club Muntanyenc Sant Cugat.

Pells i refu al fons

El cim de Valibierna el 24-3-2019

Aresta cimera

A buscar els esquís

Divertida baixada

Arribant al refugi

Collada de Rigüeño

Des de la collada de Rigüeño